Bez efektu jo-jo

efekt jo-joNawet jeśli udało Ci się wreszcie zrzucić zbędne kilogram, bardzo często one uparcie wracają i to z naddatkiem. By zeszczupleć raz na zawsze, nie warto katować się dietami-cud. Pomoże racjonalne odchudzanie.

Cierpliwie zmieniamy nawyki. Jeśli efekt jo-jo jest powracającym koszmarem, warto zastosować dietę opartą na indeksie glikemicznym. Jest to wskaźnik, który mówi, jak szybko są trawione poszczególne produkty. Niektóre z nich, np. kasze, warzywa, fasola czy razowe pieczywo, mają niski indeks glikemiczny trawi się je długo. W efekcie organizm bardzo powoli przerabia je na glukozę, czyli paliwo, które jest mu niezbędne do działania. Dzięki temu dłużej pozostaniesz syta.

Produkty o niskim IG to podstawa

Jedzenie o wysokim indeksie glikemicznym, np. słodkie owoce, białe pieczywo czy alkohol, organizm bardzo szybko przerabia na energię, co oznacza,że poziom glukozy we krwi w krótkim czasie szybuje w gorę. Wtedy do walki z nadmiarem cukru rusza insulina. Szybko ,,zjada” jego nadwyżkę, a my znowu czujemy wilczy głód. Dlatego bardzo łatwo można ulec pokusie zaspokojenia apetytu czymś, co aktualnie mamy pod ręką, np. ciasteczkami lub batonami.

Tabela zawsze pod ręką.

Stosowanie diety opartej na indeksie glikemicznym jest bardzo łatwe. Wystarczy listę produktów o wysokim IG, powiesić np. na lodówce. Gdy będziemy jeść, produkty o niskim IG, waga co prawda zacznie zmniejszać się po woli, ale skutecznie. Wtedy nie grozi nam efekt jo-jo.

Produkty o niskim IG

  • brokuły,czosnek, cebula
  • sałata, kapusta, pomidory
  • morele
  • orzechy ziemne
  • surowa marchewka
  • gorzka czekolada
  • marmolada bez cukru
  • makaron sojowy
  • zielona fasolka
  • figi
  • soki owocowe bez cukru
  • płatki zbożowe
  • fasola, soczewica
  • świeży groszek zielony
  • świeże owoce
  • makaron razowy
  • płatki zbożowe
  • ryż pełnoziarnisty brązowy

Produkty o wysokim IG

  • piwo
  • ziemniaki pieczone, frytki
  • bułka hamburgerowa
  • mączka ryżowa
  • chipsy
  • miód
  • marchewka gotowana
  • coca-cola
  • płatki kukurydziane
  • ryż krótko gotowany
  • bób gotowany
  • arbuz, dynia
  • ziemniaki gotowane
  • popcorn
  • herbatniki
  • rodzynki
  • chleb razowy
  • ziemniaki w mundurkach

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *