Dieta 5:2

Na rynku pojawia się coraz więcej książek opisujących różnego rodzaju diety. Zresztą nic w tym dziwnego, gdyż obecnie wiele osób marzy o tym, aby zyskać rewelacyjną sylwetkę i zrzucić zbędne kilogramy. Oczywiście odpowiednia dieta, wsparta umiarkowaną aktywnością fizyczną, może przynieść oczekiwane efekty. Ostatnio bardzo popularna stała się dieta 5:2 opracowana przez dr. Michaela Mosley oraz Mimi Spencer. Co kryje się pod tą tajemniczą nazwą?

dieta 5:2 odchudzanieDieta 5:2 stworzona została w oparciu o założenie, że człowiek powinien odżywiać się w sposób zróżnicowany. I nie chodzi tutaj tylko o to, co ludzie jedzą, ale przede wszystkim, jak często jedzą. Zgodnie z dietą 5:2 powinniśmy przez pięć dni w tygodniu odżywiać się normalnie, natomiast w ciągu kolejnych dwóch dni należy zastosować głodówkę. Oczywiście nie oznacza to, że przez dwa dni nie wolno nic jeść. Twórcy metody 5:2 twierdzą, że w tym czasie należy jedynie ograniczyć spożywanie pokarmów do 500 kalorii dla kobiet i 600 kalorii dla mężczyzn. Co więc możemy jeść?

Okazuje się, że w tej kwestii nie ma żadnych konkretnych wytycznych, jednak mimo wszystko warto dokładnie przemyśleć naszą dwudniową „głodówkę”. Okazuje się bowiem, że duża kawa latte ze spienionym mlekiem to już 200 kalorii, a jeżeli dołożymy do tego jeszcze smaczne ciastko lub drożdżówkę, to na pewno przekroczymy zalecaną dawkę kalorii. Z pewnością trudno będzie wytrzymać cały dzień posilając się jedynie kawą i ciasteczkiem, warto więc ułożyć sobie szczegółowe menu na te dwa dni. Można więc zjeść twarożek, pokrojoną gruszkę, mandarynkę oraz sashimi z łososia i tuńczyka. Takie menu w całości zawiera ok. 500 kalorii. Natomiast jajko, szparagi, grzanki, dwie śliwki i mięsna sałatka, to z kolei 600 kalorii.

Dieta 5:2 zyskuje wielu zwolenników, ponieważ jest dość przystępna dla przeciętnego człowieka. Dla większości osób nie stanowi problemu przegłodzenie się przez dwa dni, tym bardziej, że mają oni świadomości, iż przez kolejne pięć dni, będą mogli odżywiać się zupełnie normalnie. Oczywiście warto pamiętać o tym, że w ciągu pięciu dni należy odżywiać się zdrowo, jeść dużo warzyw, owoców oraz potraw zawierających sporo wartości odżywczych. Trzeba pamiętać również o tym, że dieta 5:2 nie jest nastawiona na szybkie zrzucenie dużej ilości kilogramów, a bardziej na oczyszczenie organizmu oraz zmianę stylu życia. Stosowanie diety 5:2 gwarantuje poprawę samopoczucia oraz ogólnej kondycji zdrowotnej. Co więcej, stosując ten system regularnie po pewnym czasie nie będziemy w stanie zjeść dużych porcji różnych dań, co z pewnością wpłynie pozytywnie na nasz wygląd i satysfakcjonującą wagę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Odżywianie osób chorych na cukrzycę

Cukrzyca jest poważną chorobą, która z roku na rok jest diagnozowana u coraz większej liczby osób. Schorzenie to wiąże się......

Zamknij