Dieta glikemiczna – dla osób chcących kontrolować poziom cukru

Z roku na rok niebezpiecznie wzrasta liczba osób zagrożonych chorobą nazywaną cukrzycą. Z tego więc względu coraz większym zainteresowaniem cieszy się dzisiaj tak zwana dieta glikemiczna, którą śmiało można polecić nie tylko cukrzykom, ale również osobom zagrożonym występowaniem tej choroby.

Dzięki tej kuracji można na bieżąco kontrolować poziom cukru we krwi i jest to jednocześnie główne założenie diety glikemicznej. Dzięki diecie można więc nauczyć się sięgać tylko po produkty o tak zwanym niskim indeksie glikemicznym. W ten sposób możemy zrzucić jednocześnie niepotrzebną tkankę tłuszczową, bowiem glukoza odkłada się właśnie w jej postaci.

Cukier – potrzebny czy nie?

Nie jest do końca prawdą, że cukier jest nam w ogóle niepotrzebny. Wręcz przeciwnie,
w ciele dorosłego człowieka jest około dwóch łyżeczek cukru. Cukier magazynowany jest między innymi w wątrobie (w formie glikogenu), potrzebny jest również naszym mięśniom. Jeśli jednak jest go za wiele, wówczas zamieniany jest w tkankę tłuszczową, która wraz
z czasem odkłada się, mogąc powodować wystąpienie groźnej otyłości.

Dieta glikemiczna jest dietą opierającą się przede wszystkim na poznawaniu wartości glikemicznych poszczególnych produktów, z których następnie komponuje się posiłki. Najważniejszym zaleceniem jest układanie jadłospisów w ten sposób, by wszelkie zmiany związane z poziomem cukru w naszej krwi były możliwie jak najmniejsze. Dieta glikemiczna, co ciekawe, nie jest kuracją dwu czy trzytygodniową. Można na niej przebywać nawet przez całe życie, ponieważ dostarcza ona naszemu organizmowi wszelkich potrzebnych wartości,  węglowodanów, tłuszczów oraz białka.

Najważniejsze założenia diety

Dieta glikemiczna opiera się na szeregu istotnych założeń, które należy wcielać w życie. Przede wszystkim bardzo ważne jest to, by nauczyć się spożywać posiłki o stosunkowo niskiej zawartości indeksu glikemicznego, najlepiej od 50 – 55. Posiłki oraz produkty
o indeksie powyżej 75 w ogóle nie powinny być włączone w menu (zakazane są więc między innymi takie produkty, jak pieczywo pszenne, ziemniaki, cukier, kukurydza, dżemy, banany, suszone owoce). Przygotowywane posiłki dietetycy zalecają najlepiej dzielić na tłuszczowo – białkowe oraz na białkowo – węglowodanowe.

Co więcej, w ciągu dnia należy spożyć od dwóch do trzech posiłków, przy czym nawet sięgnięcie po jabłko czy po inny owoc należy traktować jako jedno z dań. Posiłki powinny być przez nas spożywane średnio co trzy godziny, a ostatnie danie powinno być zjedzone najpóźniej o godzinie osiemnastej. Z diety należy wyeliminować między innymi spożywanie słodyczy, a niezdrowe tłuszcze zwierzęce należy zastąpić tłuszczami roślinnymi (zawartymi między innymi w orzechach włoskich czy w zielonych roślinach liściastych).

Dieta glikemiczna jest w stanie pomóc nam stabilizować poziom cukru we krwi, więc tą kurację szczególnie można polecić osobom, znajdującym się w grupie podwyższonego ryzyka rozwojem cukrzycy. Dobieranie produktów z niskim indeksem glikemicznym będzie jednocześnie odpowiedzialne za naszą masę i pomoże nam zrzucić zbędną tkankę tłuszczową.

Więcej informacji – skuteczne odchudzanie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Dieta 5:2

Na rynku pojawia się coraz więcej książek opisujących różnego rodzaju diety. Zresztą nic w tym dziwnego, gdyż obecnie wiele osób......

Zamknij