Dieta śródziemnomorska – schudnij zdrowo

Dieta śródziemnomorska jest jedną z najbardziej znanych na świecie. Na jej temat bowiem przeprowadzonych było bardzo wiele badań naukowych, które dawały jeden wspólny wniosek. Jest to dieta bardzo zdrowa, szczególnie dla osób zmagających się z chorobami układu krążenia. Dieta śródziemnomorska przede wszystkim powoduje obniżenie cholesterolu we krwi oraz ciśnienia tętniczego. Zatem ta dieta wpływa nie tylko na nasz wygląd, ale również, a może przede wszystkim, na nasze zdrowie. Wiele diet odchudzających jest niestety szkodliwych dla naszego organizmu gdyż zazwyczaj ograniczają się do wąskiej gamy produktów zalecanych do spożycia. Natomiast nasz organizm domaga się różnorodności w diecie, dostarczania mu wszystkich składników odżywczych, mikro i makroelementów. Dzięki właściwie dobranej diecie nie tylko wyglądamy lepiej, ale przede wszystkim czujemy się lepiej. Mamy lepszy humor, więcej energii życiowej. Dlatego decydując się na wprowadzenie w swoim żywieniu określonej diety należy dokładnie zapoznać się z jej wszystkimi zaleceniami.

[ad]

Dieta śródziemnomorska to nie tylko dobry sposób na zrzucenie zbędnych kilogramów. To również styl życia, filozofia, sztuka czerpania z życia tego co najlepsze. Mieszkańcy basenu Morza Śródziemnego żyją dłużej od pozostałych mieszkańców starego kontynentu. Oczywiście składa się na to wiele czynników, jednakże decydującym jest właśnie odpowiednie odżywianie. Zdrowe jedzenie nie musi wcale kojarzyć się z wyrzeczeniami, głodowymi porcjami i potrawami pozbawionymi smaku. Włosi czy Hiszpanie wcale nie odmawiają sobie jedzenia. Wręcz przeciwnie, jedzą dużo i różnorodnie. Kwestią zasadniczą jest to co jedzą i jak jedzą. W przypadku każdej diety zasadniczą sprawą jest ilość porcji oraz ich kaloryczność. Do podstawowych zasad tej diety należy regularne spożywanie posiłków i dostarczanie organizmowi różnorodnych składników odżywczych.

Dieta śródziemnomorska w zasadzie nie jest typową dietą odchudzającą, jest bowiem naturalnym sposobem odżywiania mieszkańców basenu Morza Śródziemnego. Jednakże stała się dość popularna wśród osób, które chcą pozbyć się zbędnych kilogramów ze względu na to, że główne składniki tej diety są lekkostrawne i co za tym idzie powodują utratę wagi. W diecie śródziemnomorskiej dominują warzywa i owoce, kasze i makarony, pieczywo pełnoziarniste. Bardzo ważnym składnikiem tej diety są również ryby, owoce morza oraz oliwa z oliwek czyli tłuszcz pochodzenia roślinnego, a nie zwierzęcego. Każdy dietetyk bowiem powie, że tłuszcze są również potrzebne organizmowi, ale te pochodzenie zwierzęcego należy ograniczyć do minimum. Dlatego też ogranicza się spożycie czerwonego mięsa, szczególnie wieprzowiny. W tej diecie mamy mnóstwo różnorodnych przypraw i dodatków do dań. Dieta śródziemnomorska to dużo aromatycznego czosnku i cebuli. Każde danie jest odpowiednio doprawiane, nie tylko przyprawami ale również sosami, z tym, że na bazie wspomnianej oliwy z oliwek. Nie ma tu miejsca na ciężkie sosy zaprawiane śmietaną czy mąką. Zamiast śmietany stosowany jest gęsty jogurt, który jest niskokaloryczny a walory smakowe są niemalże takie same.

Każdej osobie, która przynajmniej raz próbowała zrzucić zbędne kilogramy samo słowo dieta nie kojarzy się dobrze. W przypadku diety śródziemnomorskiej jednak żadne stereotypy nie mają zastosowania. Jest to dieta zdrowa, smaczna i różnorodna. Nie sprawia najmniejszych problemów w jej stosowaniu. Wcale nie trzeba drobiazgowo liczyć kalorii. Należy po prostu cieszyć się jedzeniem, jego kolorem, aromatem. Kuchnia śródziemnomorska jest w odróżnieniu od tradycyjnej kuchni polskiej lekkostrawna i mniej pracochłonna. Zatem na pewno każdy kto ją zastosuje doceni uroki przygotowywania szybkich potraw, które nie dość, że wpływają dobroczynnie na nasz organizm to jeszcze bardzo dobrze smakują. Dietę śródziemnomorską zalecają nie tylko dietetycy, ale również lekarze. Jest ona bowiem jedną z najskuteczniejszych jeżeli chodzi o obniżenie złego cholesterolu we krwi. Zatem dzięki tej diecie wzmacniamy nasz organizm. Cóż więcej trzeba?

Komentarze: 2

  1. Marta Kwiecień 18, 2012 at 2:55 pm Reply

    Myślę, że dieta śródziemnomorska jest jedną z lepszych diet. Zamierzam rozpocząć stosować się do tej diety, ale już widzę, że część potraw zalecanych w tej diecie nie jest najbardziej smaczna. Mimo wszystko wkrótce przesiądę się na dietę śródziemnomorską.

  2. dietetyk Maj 29, 2012 at 9:49 am Reply

    Dieta DASH i śródziemnomorska to najzdrowsze jakie znam. Od lat bazuję właśnie na nich pracując z moimi pacjentami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Skuteczne Acaiberry 900 na odchudzanie
Przeczytaj poprzedni wpis:
Dieta DASH – pozbądź się nadciśnienia

Dieta DASH (Dietary Approaches to Stop Hypertension) oznacza dietę zapobiegającą nadciśnieniu, jednak jak się okazuje bardzo korzystnie wpływa na niemal......

Zamknij