Nowatorska dieta – Weight Watchers

Weight Watchers to program nazywany powszechnie dietą „Strażników Wagi”, która budzi coraz większe zainteresowanie. To jednocześnie nazwa międzynarodowej firmy, z którą gubić zbędne kilogramy może każdy z nas.

Utrata wagi dla wielu osób jest nie lada wyczynem, już nie wspominając o tym, że większość z nas zupełnie nie ma pojęcia, którą dietę dzisiaj należy wybrać. Spośród tysiąca różnych programów warto sięgnąć po nowatorski program żywieniowy Weight Watchers, dzięki któremu posiadaczami szczupłej sylwetki stało się już kilkadziesiąt milionów osób na całym świecie.

Nie tylko kuracja odchudzająca

Ci, którzy sięgną po dietę Weight Watchers, muszą wiedzieć, że to nie tylko starannie opracowana kuracja odchudzająca. Owszem, liczenie kalorii ma znaczenie, jednak jak przekonują autorki tej diety, to jednak nie wszystko. Dlatego dieta jest jednocześnie innowacyjnym programem żywieniowym, dzięki któremu skutecznie zadbamy również o nasz styl życia.

Propagowanie zdrowego trybu życia to jedno z głównych założeń programu Weight Watchers, którego początki sięgają czterdziestu lat wstecz. Kuracja ta została opracowana przez jedną z mieszkanek Ameryki w 1963 roku, Jean Nideth, która stwierdziła, że odchudzanie w pojedynkę nie zawsze przynosi upragnione efekty. Cel o wiele łatwiej osiągnąć w grupie, stąd też pojawiła się inicjatywa kilkuosobowych spotkań, by wspólnie móc walczyć z nadwagą. Tak powstało Weight Watchers, stowarzyszenie, które dotarło również i do naszego kraju.

W Polsce o diecie „Strażników Wagi” można usłyszeć od 1996 roku. Obecnie ten program żywieniowy jest wspierany przez wielu dietetyków oraz propagatorów ekologicznego, zdrowego trybu życia.

Zbieranie punktów – podstawą programu

Jak się okazuje, w ten nowoczesnej kuracji odchudzającej największe znaczenie ma, nie siedzenie z tabelkami i skrupulatne liczenie wszelkich kalorii, ale zbieranie punktów. Każdy produkt ma więc określoną liczbę punktów, ale można je uzyskać również za aktywność fizyczną. W ten sposób jesteśmy jednocześnie mobilizowani do nieco bardziej aktywnego stylu życia.

To, ile punktów posiada dany produkt zależy w głównej mierze od jego kaloryczności oraz od zawartości tłuszczów. Większość warzyw oraz owoców ma zerową wartość pod względem punktowym, ale już na przykład porcja chudego mięsa 100 g ma punktów 2, podobnie jak filiżanka ugotowanego makarony czy kromka chleba.

Oczywiście dla każdej odchudzającej się osoby optymalna liczba punktów na jeden dzień będzie inna. Jest ona oblizana na podstawie współczynnika BMI, nie wszyscy bowiem borykamy się z tak samo dużą nadwagą, więc musi to zostać uwzględnione na spotkaniu z osobą prowadzącą grupę Weight Watchers. Przykładowo, dla osoby ważącej około osiemdziesięciu kilogramów, optymalna liczba punktów będzie wynosiła dwadzieścia. Każdego dnia możemy również zaoszczędzić kilka punktów, które można później wykorzystać, na przykład podczas wieczoru ze znajomymi w restauracji.

Podstawowe założenia Weight Watchers

Chociaż w programie „Strażników Wagi” podkreśla się umiejętność liczenia punktów, to jednak ważne jest nie tylko to, co się je, ale również to, w jaki sposób. Jest więc jeszcze kilka dodatkowych zasad, których wprowadzenie w życie pomoże ci zrzucić zbędne kilogramy.

Przede wszystkim dietetycy propagujący ten nowatorski program żywieniowy podkreślają, że bardzo ważne jest ograniczenie spożycia tłuszczów zwierzęcych i zastąpienie ich tłuszczami roślinnymi.

Ważną rolę w żywieniu odgrywają także węglowodany, których nie powinniśmy unikać. Wybierajmy więc pełnoziarniste pieczywo, makarony, sięgajmy po orzechy i nie strońmy od warzyw strączkowych. Eliminujmy natomiast węglowodany proste, czyli cukry, stanowiące jedynie źródło pustych kalorii.

W ogólnie przyjętych założeniach zaleca się spożycie pięciu posiłków dziennie oraz wypijanie dwóch litrów wody mineralnej.

W starannie opracowanym programie Weight Watchers nie chodzi o to, by liczba spożywanych punktów była jak najmniejsza. Własne menu należy układać ze zdrowym rozsądkiem. Nawet jeśli odczujesz głód, nie zadręczaj się, a sięgnij po owoc czy warzywo, bowiem te produkty zawsze możesz jeść bez obaw.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Ogólne rady dla początkujących w odchudzaniu

Aby osiągnąć sukces w stosowaniu diety musisz trzymać się kilku zasad, a efekty będą widoczne szybciej niż myślisz. Przede wszystkim......

Zamknij