Zdrowe odżywianie

Jedzenie sera jest korzystne dla naszego organizmu

ser

Ser nie tylko kusi nasze kupki smakowe, ale także przynosi organizmowi wiele korzyści, dostarczając między innymi wapń i białko.

Ser zawiera bardzo dużo wapnia. Produkt ten jest także doskonałym źródłem białka, witaminy A i cynku. Zaspokaja również ponad polowe dziennego zapotrzebowania na witaminę B12. Zawiera tez wiele innych cennych składników, w tym fosfor i witaminę B6.

Jak ser wpływa na zdrowie?

Ser dostarcza wapnia, który służy na budulec dla silnych kości i zębów oraz zapobiega próchnicy, jeśli spożywa się go na koniec posiłku. Szczególnie duże zapotrzebowanie na wapń występuje w okresie dojrzewania, gdy rośniemy najszybciej. Zawarta w serze witamina A dobrze wpływa na wzrok, witamina B12 pomaga utrzymywać w zdrowiu czerwone krwinki, a cynk wzmacnia system odpornościowy.

Ile go jeść?

obecnie uważa się, że zdrowa dieta powinna zwierać trzy porcje nabiału. Za jedną porcję sera uznaje się 2,5 – centymetrową kostkę sera twardego lub 42,5 g sera miękkiego.

Zobacz również  Soja – odchudza i chroni przed chorobami

Która odmiana sera jest zdrowsza?

Zależnie od rodzaju sera, zawartość sodu i tłuszczu może być bardzo różna. Np. twarożek i feta mają zwykle mniej tłuszczu niż sery cheddar i brie. Feta, Edam i stilton zawierają dużo sodu, a twarożek i mozzarella mają go mniej. Spożywcze sodu i tłuszczu można kontrolować, jedząc, mniejsze porcje serów, które zawierają duże ilości tych składników, albo wybierając te odmiany, które oznaczone są jako nisko tłuszczowe.

Napisz komentarz