Jedzenie sera jest korzystne dla naszego organizmu

Ser nie tylko kusi nasze kupki smakowe, ale także przynosi organizmowi wiele korzyści, dostarczając między innymi wapń i białko.

Ser zawiera bardzo dużo wapnia. Produkt ten jest także doskonałym źródłem białka, witaminy A i cynku. Zaspokaja również ponad polowe dziennego zapotrzebowania na witaminę B12. Zawiera tez wiele innych cennych składników, w tym fosfor i witaminę B6.

Jak ser wpływa na zdrowie?

Ser dostarcza wapnia, który służy na budulec dla silnych kości i zębów oraz zapobiega próchnicy, jeśli spożywa się go na koniec posiłku. Szczególnie duże zapotrzebowanie na wapń występuje w okresie dojrzewania, gdy rośniemy najszybciej. Zawarta w serze witamina A dobrze wpływa na wzrok, witamina B12 pomaga utrzymywać w zdrowiu czerwone krwinki, a cynk wzmacnia system odpornościowy.

Ile go jeść?

obecnie uważa się, że zdrowa dieta powinna zwierać trzy porcje nabiału. Za jedną porcję sera uznaje się 2,5 – centymetrową kostkę sera twardego lub 42,5 g sera miękkiego.

Która odmiana sera jest zdrowsza?

Zależnie od rodzaju sera, zawartość sodu i tłuszczu może być bardzo różna. Np. twarożek i feta mają zwykle mniej tłuszczu niż sery cheddar i brie. Feta, Edam i stilton zawierają dużo sodu, a twarożek i mozzarella mają go mniej. Spożywcze sodu i tłuszczu można kontrolować, jedząc, mniejsze porcje serów, które zawierają duże ilości tych składników, albo wybierając te odmiany, które oznaczone są jako nisko tłuszczowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *