MENU dla zapracowanej

Obowiązków coraz więcej, a czasu coraz mniej. Życie zapracowanej kobiety to nie lada wyzwanie zarówno dla niej samej, jak i jej rodziny. Jak się okazuje, w życiu bizneswoman przeważnie brakuje czasu na życie, a co się z tym wiąże – na jedzenie. Tylko nie zapominajmy o najważniejszym – aby żyć, trzeba jeść. Dziś podpowiemy, jak poradzić sobie z codziennym menu, gdy mamy tak mało czasu.

Pożywne śniadanie

Jeżeli Twoje śniadanie to łyk zimnej kawy – skończ z tym! Przecież doskonale wiesz, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia – zmień zatem Twoje nawyki żywieniowe na dobre. Aby dostarczyć organizmowi energii do późnych godzin nocnych, zadbaj o to, aby śniadanie było pełnowartościowe. Nabiał, jaja wraz z wędliną to najbardziej ogólnodostępne białka w prostej postaci, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Postaraj się ograniczać węglowodany i tłuszcze. Nie zapomnij o zestawie witamin. Zadbaj o to, aby codziennie przed wyjściem do pracy zjeść owoc. Jeżeli cierpisz na nieustanny brak czasu o poranku – wstań 20 minut wcześniej. Natomiast jeżeli jest to dla Ciebie nie do osiągnięcia, zadbaj o poranny posiłek wcześniej. Idealnym pomysłem na śniadanie zapracowanego śpiocha jest granola. Robienie jej jest banalnie proste, a sama granola odpłaca się mnóstwem witamin i składników mineralnych. Wystarczy przygotować ją w weekend, a następnie codziennie rano dodawać do niej jogurt naturalny i pożywne śniadanie mamy gotowe w kilka sekund.

Obiad w kwadrans

W połowie dnia, w trakcie pracy, nasz żołądek dopomina się o kolejny posiłek – dla niego to już pora na obiad. Wypracuj w sobie nawyk przygotowywania posiłków na następny dzień. Większość z nas przyrządza obiad dla całej rodziny, co bywa bardzo czasochłonne i męczące po całym dniu w pracy. Gotując po godzinach pracy, postaraj się wybierać niekorzystniejsze rozwiązania dla Ciebie – dania, których przygotowanie zajmie Ci niewiele czasu, a ich okres ważności pozwoli Ci na kilkudniowy odpoczynek od codziennego gotowania. Idealnym rozwiązaniem jest zupa pomidorowa. Do jej przygotowania możesz wykorzystać świeże pomidory, jednak równie dobrze sprawdzi się koncentrat pomidorowy lub pomidory z puszki. Przyrządź pomidorową w dużym garnku i nie obawiaj się, że zupa w tak dużej ilości, jedzona kilka dni z rzędu, będzie nudna. Zupę pomidorową możesz bowiem przyrządzić na różne sposoby np. z makaronem, ryżem, grzankami czy w postaci kremu. W ten sposób jedna zupa otrzyma różne oblicza i za każdym razem będzie smakowała nieco inaczej. Sprawdź ciekawe przepisy na zupę pomidorową, dostępne na stronie: https://zakochanewzupach.pl/tag/pomidorowa/ Co do dania numer dwa, kieruj się takimi samymi cechami posiłku. W niedzielny wieczór przygotuj sos boloński, pieczarkowy, gulaszowy lub inny, który lubisz, w poniedziałek przygotuj do niego makaron, we wtorek ryż, a w środę ziemniaki.

W zdrowym ciele zdrowy duch

Siedzący tryb życia i długie godziny spędzone przed komputerem nie wpływają dobrze na samopoczucie, zdrowie i piękną sylwetkę. Zadbaj o to, aby kariera zawodowa nie zaszkodziła Twojemu zdrowiu i poza odpowiednim żywieniem, zatroszcz się o ruch. Po godzinach pracy przeznacz godzinę na sport. W porze zimowej możesz udać się do klubu fitness bądź pójść z dziećmi na spacer czy sanki. Natomiast w lecie piękna pogoda sprzyja pływaniu, jeździe na rowerze czy spacerom. Nie od dziś wiadomo, że sport jest świetnym sposobem na spędzenie wolnego czasu w gronie rodziny. Wykorzystaj tę cenną zaletę sportu, żyj, smakuj i nie pozwól się zwariować, bo aby efektywnie pracować, najpierw musisz dostarczyć organizmowi „paliwo”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *