Odchudzanie pod okiem dietetyka

Coraz częściej można spotkać się z problemem odchudzania na własną rękę. Napływ literatury o tematyce zdrowego odżywiania, a także powstawanie blogów i stron z poradami dietetycznymi, spowodował rozpowszechnienie różnych sposobów redukcji masy ciała. Niestety – co dla jednego dobre, drugiemu niekoniecznie musi służyć, o czym często zapominają autorzy owych książek i blogerzy.

Co ważne przy wyborze diety

Kiedy zalecane „obcinanie” porcji posiłków, bądź eliminowanie pewnych produktów z jadłospisu nie powoduje efektu utraty wagi, często pojawia się frustracja, złość, zmęczenie i pytanie: „Dlaczego nie chudnę”? Winą często obarczamy siebie samych, zupełnie niepotrzebnie. W takim momencie warto przypomnieć sobie, że każdy organizm jest inny i ma indywidualne potrzeby. Dlatego, kiedy podejmujemy decyzję o zastosowaniu diety, musimy wziąć pod uwagę kilka rzeczy: wagę początkową, stan zdrowia, wiek, styl życia i rodzaj wykonywanej pracy. Lekceważąc choć jeden punkt możemy zaszkodzić sobie samemu, a niewłaściwa dieta odbija się niekorzystnie na naszym samopoczuciu lub, w gorszym przypadku, powoduje dolegliwości zdrowotne będące początkiem choroby dietozależnej.

Odżywianie przy odchudzaniu

Jeżeli chcemy tego uniknąć błędów w odchudzaniu, warto wybrać się na konsultacje do dietetyka, który bazując na przeprowadzonym wywiadzie żywieniowym, badaniu składu masy ciała i analizie dokumentów medycznych określa odpowiednią dla danej osoby ilość i wielkość posiłków opartych na indywidualnym zapotrzebowaniu energetycznym. Zbilansowana dieta zawiera odpowiednią ilość białka, tłuszczu, węglowodanów, witamin i minerałów w proporcjach odpowiednich dla danej osoby. Dzięki temu pozwala ona na szybkie osiągnięcie optymalnej wagi, którą możemy obliczyć korzystając z kalkulatorów dietetycznych na portalu jasmed.pl
Wrogiem efektywnego odchudzania jest pośpiech i, co oczywiste, głód. Podczas konsultacji dietetyk wyjaśni paradoks „żeby schudnąć trzeba jeść”, pomoże wyrobić prawidłowe nawyki żywieniowe i nauczy komponowania wartościowych posiłków.
Powodem nadwagi może być także nietolerancja pokarmowa. Nie zdajemy sobie sprawy, że prawie połowa z nas jest uczulona na niektóre produkty. Objawami nietolerancji pokarmowej są m.in. katar sienny, kaszel, biegunka lub ból głowy. W takim przypadku należy zastosować dietę eliminacyjną, która czasowo wykluczy z jadłospisu produkty uczulające. Warto o tym pamiętać podczas odchudzania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *