Ogólne rady dla początkujących w odchudzaniu

Aby osiągnąć sukces w stosowaniu diety musisz trzymać się kilku zasad, a efekty będą widoczne szybciej niż myślisz. Przede wszystkim skup się na rozplanowaniu diety (dokładnie zapoznaj się z jadłospisem, przeanalizuj potrawy w nim się znajdujące). Pamiętaj aby zachować równowagę i z zaangażowaniem dążyć do celu.

Zamiast skupiać się na liczeniu kalorii czy mierzeniu wielkości porcji, pomyśl o swojej diecie pod względem różnorodności potraw, świeżości, nowych potrawach. Dobieraj taką żywność którą lubisz, szukaj nowych przepisów kulinarnych, które zawierają składniki zalecane w jadłospisie. Dzięki temu Twoja dieta stanie się smaczniejsza przy zachowaniu odpowiednich składników odżywczych.

Powoli wprowadzaj nowe nawyki żywieniowe

Próbując zmienić swoją dietę z dnia na dzień zwykle jesteśmy skazania na porażkę. Jest to oczywiście zależne od tego jaką dietę wybierzemy. Do niektórych możemy podejść bez przygotowania do innych nie. Jednak dobrym pomysłem jest wprowadzanie zmian małymi krokami, które w przyszłości staną się nawykiem.

Pamiętaj o dwóch kluczowych elementach, pomagających osiągnąć sukces.

Woda

Woda pomaga przepłukać nasz organizm z toksyn i zbędnych substancji. Niestety wiele osób o tym zapomina przez co cierpią na ciągłe zmęczenie, bóle głowy, niskie samopoczucie.

Aktywność fizyczna

Wprowadź do swojego życia jak najwięcej sportu, wszelkiego rodzaju ćwiczeń rozciągających. Oprócz tego, że spalisz zbędne kalorie, poprawisz samopoczucie to wzmocnisz swój organizm. Najlepiej gdy uprawisz sport na świeżym powietrzu.

Nie tylko ważne jest co jesz, ale jak jesz?

Zdrowe odżywanie to coś więcej niż spożywanie zalecanej żywności w jadłospisie, jest to również sposób myślenia o jedzeniu. Zdrowych nawyków żywieniowych trzeba się nauczyć poprzez stosowanie ich w codziennej diecie.

Jedz z innymi na ile to możliwe – Jedzenie z innymi ludźmi ma wiele emocjonalnych korzyści, w szczególności dla dzieci, którzy uczą się zdrowych nawyków żywieniowych. Jedzenie przed telewizorem lub komputerem często prowadzi do bezmyślnego przejadywania się więc staraj się tego unikać.

Jedź powoli – Podejdź z radością do jedzenia, delektując się każdym kęsem i doceniając smak potraw. Pamiętaj o zasadzie jedząc wolniej jemy mniej.

Zadaj sobie pytanie czy naprawdę jesteś głodna/y. Wypij szklankę wody, a okaże się, że jesteś tylko spragniona/y. W czasie posiłku zrób sobie przerwę, gdyż mózg poinformowany jest o uczuciu sytości nawet po 20 minutach.

1 komentarz

  1. Zdrowe motywache Sierpień 27, 2012 at 4:47 pm Reply

    Niby takie oczywistości, a jednak przydają się takie podsumowania 🙂 I najważniejsze, żeby powoli wprowadzać nowe nawyki, bo inaczej człowiek może szybko się zniechęcić. Wiem to z doświadczenia…
    Pozdrawiam!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj poprzedni wpis:
Dieta wątrobowa, lekkostrawna

Dieta wątrobowa inaczej dieta lekkostrawna z ograniczeniem tłuszczu jest niezbędna dla osób u których rozpoznano chorobę zwaną stłuszczenie wątroby. Aby......

Zamknij