Przed czym chronią jabłka?

Surowe jabłka są doskonałym źródłem błonnika i jednym z najważniejszych źródeł przeciwutleniaczy. Jabłka są dobre na serce, płuca, układ pokarmowy. Owoce te mają mało kalorii, są dobrym źródłem rozpuszczalnego błonnika. Zawierają dużo flawonoidów, są bogate w przeciwutleniacze, w tym witaminy C i E, stanowią cenne źródło potasu.

 

Istnieją badania wykazujące związek między regularnym jedzeniem jabłek a zmniejszonym ryzykiem zachorowania na raka , szczególnie płuc i trzustki. Np. w badaniu przeprowadzonym w Finlandii udowodniono, że osoby jedzące c najmniej jedno jabłko dziennie były mniej narażone na zachorowanie na raka płuc.

Na co pomagają?

W jednym z badań z udziałem 40 tys. kobiet wykazano, że kobiety , które jadły jabłka, były o 13-22% mniej podatne na choroby serca i udar mózgu. W innych badaniach udowodniono, ze spożywanie dwóch flawonoidów, które są zawarte w jabłkach, miało związek z mniejszym ryzykiem zachorowania w skórce.

Ile należy ich jeść?

Zdrowo jest jeść co najmniej jedno jabłko dziennie, najlepiej na surowo, nieobrane. Składniki odżywcze zawarte są zarówno w skórce, jak i miąższu, ale flawonoidy znajdują się głównie w skórce.

Jakie są najzdrowsze?

Zawartość cennych flawonoidów zależy od rodzaju jabłka i miejsca jego uprawy. Najlepiej kupować różne rodzaje jabłek. Długie przechowywanie prowadzi do utraty witaminy C, ale flawonoidom nie szkodzi. Należy jednak pamiętać, że jabłka mogą powodować alergię.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *